Hz. PEYGAMBER (s.a.s.): “Sizin için en korktuğum şey, küçük şirktir.” buyurmuştur. Bunun üzerine Ashap sordu: Ey ALLAH’ın RESLÜ sav! Küçük şirk nedir? Hz. PEYGAMBERsav: “Riya/gösteriştir. Kullar amellerinin karşılığında ceza ve mükâfatlandırılacakları gün gösterişçilere: Dünyada kime gösteriş yaptınızsa onlara gidin, yanlarında bir karşılık bulabilecek misiniz bir bakın?” denilecektir.
İhlas, kelime olarak, samimiyet demektir. Terim olarak ise; yapılan amel ve ibadetlerde sadece ALLAH’ın rızasını gözetmek demektir.
Teveccüh-ü nâs, kulların sevgisine, alkışına, takdirine kapılıp, dünyaya geliş gayesinden sapma hastalığı, kendisi gibi zavallı bir başka insandan medet bekleme gafletidir. Teveccüh-ü nâs, riyanın davetçisi, rızaya giden yolun en büyük engelidir.
İnsanların ilgi ve alakası istenilmez. Ancak ALLAH tarafından verilir.
ALLAH tarafından verilse de bununla övünülmez, yani bak herkes bana ilgi ve alaka duyuyor, diye övünç ve kibir yapılmaz. Şayet ALLAH tarafından verilen bu ilgi ve alaka, kişiyi şımartıp övünmeye sevk ediyor ise, bu kişide samimiyet ve ihlas kayboluyor demektir, yani şımarmaya başlıyor anlamına gelir.
Bu anlamda
Bu anlamda
insanların ilgi ve alaka göstermesi; bir ödül ya da mükafat değil, tam aksine bir ceza ve mücazattır.
Zira günahlar içinde en büyük günah gösteriş ve kişinin kendi ile kibirlenip övünmesidir.
Bu da insan için hayır değil şer getirir.
ALLAH gösteriş ve kibir ehlini sevmediği gibi, cehennemle de cezalandırır. Öyle ise insanların ALLAH için olmayan ilgi ve alaka göstermesine sevinmekten ziyade üzülmek gerekir.
Günümüzdeki birçok sanatçı ve şarkıcıyı yoldan çıkarıp şöhretin kölesi haline getiren şey, bu
Neye yaklaşsam, sonu uzaklık ve kırgınlık
Anlaki yok ALLAHtan başka yakınlık .
Günümüzdeki birçok sanatçı ve şarkıcıyı yoldan çıkarıp şöhretin kölesi haline getiren şey, bu
ALLAH için olmayan ilgi ve alakalardır. Bir şarkıcının hayatı tamamen gösteriş ve riya üstüne bina olmuştur. Bu gibi zavallılar hiçbir zaman doğal ve samimi olamazlar. Her hal ve tavırları yapmacık ve gösteriş içindedir. Adeta yürüyen mücessem bir riya gibidirler. ALLAH bizleri ve tüm inananları bu gibi hallerden korusun.(amin)
Evet Rıza-yı İlâhî kâfidir. Eğer o yâr ise, herşey yârdır.
Eğer o yâr değilse, bütün dünya alkışlasa beş para değmez
Evet bir maslahat için SULTANa “müracat eden adam SULTANı” razı etmiş ise, o iş görülür.
Etmemiş ise halkın iltimasıylllaaaaaaa.........
Etmemiş ise halkın iltimasıylllaaaaaaa.........
SULTANın izni lazımdır.
İzni de rızasına bağlıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder