Bütün varlıklar bir şekilde Esmâya mazhar olurken, varlıkların en mükemmeli, üstünü ve CENAB-ı HAKKın bir nevi yaveri olan Hz. MUHAMMED (a.s.m.)
elbette bütün kâinat çapında değere sahip bir aynadır. En değerli, en kapsamlı ayna olarak Hz. MUHAMMEDi (a.s.m.) diğer varlıklardan daha üstün ayna olmasını üç ana cihetten değerlendirebiliriz.
Birincisi kâinat içinde en mümtaz ayna olmasıdır.
Birincisi kâinat içinde en mümtaz ayna olmasıdır.
Zerreden güneşlere kadar bütün varlıklarda, kendi kapasitesine ve potansiyeline göre gerçekleşen tüm yansıma ve tecellîlerin tamamı Hz. MUHAMMED(a.s.m.) aynasında yansır ve tecellî eder.
İkincisi, en cami, en kuşatıcı, en kapsamlı bir ayna olmasının yanısıra, birer ayna mesabesinde olan bütün varlıkların yaratılmasına vesile olmasıdır.
İkincisi, en cami, en kuşatıcı, en kapsamlı bir ayna olmasının yanısıra, birer ayna mesabesinde olan bütün varlıkların yaratılmasına vesile olmasıdır.
Bir diğer ifadeyle, Esmâü’l-Hüsnâ’nın en yoğun ve en mükemmel şekilde tecelli ettiği Zât-ı MUHAMMEDî (a.s.m.) bütün aynaların zübdesi ve çekirdeğidir;
buna karşılık kâinat bu küçük aynanın açılımıdır.
Üçüncü olarak Hz. MUHAMMED(a.s.m.) bütün varlıklar âleminin,
Üçüncü olarak Hz. MUHAMMED(a.s.m.) bütün varlıklar âleminin,
bütün şuur sahibi varlıkların gözü önünde hem kendindeki sonsuz güzellik ve mükemmellikteki Esmâ yansımalarını her haliyle sergilerken,
diğer yandan büyütülmüş bir insan misali olan kâinattaki yansımaları göstermekte,
işaret etmektedir. Her bir varlık üzerindeki İlahî yansımalarını okumakta, anlatmakta ve insanlığa öğretmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder