22 Nisan 2012 Pazar

İyilik ALLAH’ın emridir, kötülük ise nefis ve şeytanın isteğidir.

ALLAH iyilik yapanları sever. (Âl-i İmran, 3:148)
“İki haslet vardır ki, ALLAH onları sever. İki haslet de vardır ki, ALLAH onlardan nefret eder: ALLAH’ın sevdiği iki hasletten biri cömertlik, diğeri ise maddi manevi fedakarlıktır. ALLAHın nefret duyduğu iki haslet ise biri kötü ahlak, diğeri de cimriliktir. ALLAH, bir kulunun hayrını dilerse, onu insanların ihtiyaçlarını gidermede istihdam eder.” (Beyhaki)
İyilik ihsan ve hasene anlamına gelmektedir. İyilik insanların ihtiyaçlarını gidermek demektir.
ALLAH bütün ihtiyaçlarımıza cevap verdiği için ALLAH'ın yaptığı her şey mahza iyiliktir.
Bu nedenle “iyilik ALLAH’tan, kötülük nefistendir.”
Zira iyiliği isteyen, yaratan ve yapan ALLAH’tır. Kötülük ise bizim cahilliğimizden, hakkımızda iyi olanı bilmediğimizden ve hakkımızda kötü olanı ALLAH’tan istediğimizden ve kötülüğe ihtiyarımızla sebep olduğumuzdan kaynaklanmaktadır. Yaratılışta kötülük yoktur; ancak bize bakan yönü ile kötülüğümüze biz sebep olmuşuzdur. ALLAH'a bakan yönde ise iyilik ve kötülük müsavidir.
Zira ALLAH'a göre her şey kulların hayrınadır ve şerler dahi netice itibarıyla hayırdır.
Ancak ALLAH kulların hayrını ve iyiliğini istemekte ve insanlığın hayrına ve iyiliğine çalışanları sevmektedir. Kullarına “RABBim bana dünyada iyilik ve ahirette iyilik ver ve bizi cehennem azabından koru” şeklinde yalvarmamızı istemektedir.
İnsan için en büyük kötülüğün cehenneme düşmek olduğunu belirtmektedir. Cehennemden kurtuluşu da en büyük iyilik olduğunu haber vermekte, cehenneme insanı götürecek olan amelleri de yasaklamaktadır. İnsanı cennete yaklaştıran her amel iyilik, cehenneme yaklaştıran her amel kötülüktür.
İyilik güzel ahlaktır. Günah da içini rahatsız eden ve başkasının muttali olmasından (öğrenmesinden) korktuğun şeydir. Hadis
HZ PEYGAMBERİMİZ (sav) Hz. Ali’yi çok sevdiğini birkaç defa ifade etmişti. Sahabeler bunun sebebini öğrenmek istediler. “Ya RESULALLAH sav! Neden Hz. Ali’den bu derece sitayişle bahsediyorsunuz?” dediler.
HZ PEYGAMBERİMİZ(sav) sahabelere sordu. “Sizler birisine iyilik yaptığınız halde o size kötülük yapacak olsa ne yaparsınız?” Sahabeler“Yine iyilik yapmaya devam ederiz” dediler.
HZ PEYGAMBERİMİZ (sav) “Ya o kötülüğüne devam ederse?” diyince sahabeler “Biz de kaşlarımızı çatarız” diye cevap verdiler. HZ PEYGAMBERİMİZ (sav) “Ali’yi bana çağırın!” ferman etti. Çağırdılar.
HZ PEYGAMBERİMİZ(sav) Ali’ye sordu: “Ya Ali! Biri sana kötülük yapacak olursa ne yaparsın?” “İyilik yaparım ya RASULALLAHsav!” diye cevap verdi.
HZ PEYGAMBERİMİZ(sav) “Ya o kötülüğüne devam ederse” buyurdu. Hz. Ali (ra) “Ben iyiliğime devam ederim” diye cevap verdi. HZ PEYGAMBERİMİZ (sav) “Size daima kötülük yapan birine neden iyilik yapacaksın, en azından kaşınızı çatmaz mısınız?” buyurdu. Hz. Ali (ra) “Hayır, ya RESULALLAHsav!” diye cevap verdi. “Peki, neden bunu yapıyorsun?” diyince Hz. Ali (ra) “Ya RASULALLAHsav! İyilik ALLAH’ın emridir, kötülük ise nefis ve şeytanın isteğidir. Ben elbette ALLAH’ın emrine uymakla mükellefim!” diye cevap verdi.
Bunun üzerine HZ PEYGAMBERİMİZ (sav) “Ali gibi genç/fetâ yoktur!” buyurdular.
biz bilmesekde HALIK bilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder