Zaman şeridi, yazar bozar bir tahta hükmünde olduğu için, yazılar ve mukadderat son hali ile yazılı değildir, şart ve meşrut kuralı vardır. Yani ALLAH der; şu şartı yaparsa, ben de ona şöyle muamele ederim.
Mesela, ALLAH, bir kulunun ömr...ünü, sağlığına dikkat etmek kaydı ile seksen yıl tahsis eder ama o kul sağlığına dikkat etmez ve ALLAH da levh-i mahv ispata yazmış olduğu seksen yılı siler, onu elli yıla indirir. Ama insanın ömrüne dair bu son hali, şartları ile beraber Levh-i Mahfuz'da vardır. Burada bir değişme olmaz. Yani ALLAH zaten onun sağlığına dikkat etmeyip ömrünü elli yıla düşüreceğini ezeli ilmi ile biliyordu.
Mesela, ALLAH, bir kulunun ömr...ünü, sağlığına dikkat etmek kaydı ile seksen yıl tahsis eder ama o kul sağlığına dikkat etmez ve ALLAH da levh-i mahv ispata yazmış olduğu seksen yılı siler, onu elli yıla indirir. Ama insanın ömrüne dair bu son hali, şartları ile beraber Levh-i Mahfuz'da vardır. Burada bir değişme olmaz. Yani ALLAH zaten onun sağlığına dikkat etmeyip ömrünü elli yıla düşüreceğini ezeli ilmi ile biliyordu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder