23 Mart 2014 Pazar

Zaman şeridi, yazar bozar bir tahta hükmünde olduğu için, yazılar ve mukadderat son hali ile yazılı değildir, şart ve meşrut kuralı vardır. Yani ALLAH der; şu şartı yaparsa, ben de ona şöyle muamele ederim.

Mesela, ALLAH, bir kulunun ömr...ünü, sağlığına dikkat etmek kaydı ile seksen yıl tahsis eder ama o kul sağlığına dikkat etmez ve ALLAH da levh-i mahv ispata yazmış olduğu seksen yılı siler, onu elli yıla indirir. Ama insanın ömrüne dair bu son hali, şartları ile beraber Levh-i Mahfuz'da vardır. Burada bir değişme olmaz. Yani ALLAH zaten onun sağlığına dikkat etmeyip ömrünü elli yıla düşüreceğini ezeli ilmi ile biliyordu.
 

 Fotoğraf: Zaman şeridi, yazar bozar bir tahta hükmünde olduğu için, yazılar ve mukadderat son hali ile yazılı değildir, şart ve meşrut kuralı vardır. Yani ALLAH der; şu şartı yaparsa, ben de ona şöyle muamele ederim. 

 Mesela, ALLAH, bir kulunun ömrünü, sağlığına dikkat etmek kaydı ile seksen yıl tahsis eder ama o kul sağlığına dikkat etmez ve ALLAH da levh-i mahv ispata yazmış olduğu seksen yılı siler, onu elli yıla indirir. Ama insanın ömrüne dair bu  son hali, şartları ile beraber Levh-i Mahfuz'da vardır. Burada bir değişme olmaz. Yani ALLAH zaten onun sağlığına dikkat etmeyip ömrünü elli yıla düşüreceğini ezeli ilmi ile biliyordu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder