İrade sahibi olan insanlar ve cinlerin dışındaki bütün mahlukat, vazifesini tam ve mükemmel yapıyor.
Mesela güneş onca büyüklüğüne rağmen yaratılığından bu yana muntazam ve mükemmel bir şekilde vazifesini tam ifa ediyor. Hava, toprak, su gibi külli unsurlar kusursuz bir şekilde işletiliyorlar. Yer yüzünde bulunan trilyonlarca canlı mükemmel ve muazzam bir şekilde besleniyorlar. Yani insan ve cinlerin dışında herkes vazifesini tam yapıyor. Üstelik bu hususlar İlahi bir adet ve kural olarak bütün kainatta tam uygulanıyor.
Lakin insanlar ve cinler, imtihan gereği bu mükemmel intizamın içinde iradeleri ile zalim ve anarşist olabiliyorlar. Bu da cezayı gerektiren bir durumdur. Ahiretteki cehennemin tesis edilmesinin sebebi de bu zulüm ve anarşidir.
Büyük bir gemi düşünelim,
bu gemide hizmet eden yüzlerce insan var. Bu insanların hizmet gayesi geminin gideceği hedefe ulaşmasıdır. Gemi çalışanlarının hepsi hizmet ve vazifesini eksiksiz olarak yapıyorlar. Biz de geminin dümenciliğini yapıyoruz. Bizim vazifemiz dümeni hedef rotasında tutmak. Şimdi biz bu vazifeyi terk edip gemiyi karaya oturtsak,
bütün gemi emekçilerinin emeğine ve hizmetine tecavüz etmiş sayılmaz mıyız? O zaman gemide ne kadar çalışan hizmetli varsa, hepsi bizden hakkını istemesi ve alması gerekir.
İşte şu kainat büyük bir gemi hükmündedir. Bu kainat gemisi içinde olan unsurlar ve mahlukat ise hava, toprak, su, güneş, hayvanat, nebatat gibi misaldeki geminin hizmetlileri ve emekçileridir.
İnsan ise bu kainat gemisinin dümencisi hükmündedir.
Vazifesi ise kainat sahifesinde tecelli eden İlahi isim ve sıfatları talim edip gereğince amel etmektir. Yani insanın şu kainat gemisindeki vazifesi ve gayesi, iman ve ibadettir. Kainattaki diğer bütün mahlukat, insanın bu ibadetine ve kulluğuna göre planlanmış ve ona hizmet etmek için programlanmıştır. Dolayısı ile insan, vazifesi olan iman ve ibadeti terk ederse, bütün kainat mürettebatının hukukuna ve hakkına ve emeğine tecavüz etmiş olur. Bu da bir nevi cinayettir.
İşte insan iman ve ibadeti terk ederse, hem adi bir zalim ve alçak olur, hem de mahlukatın hukukuna mütecaviz olur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder