"İnsanın nasıl ruhu bütün cesedine öyle bir münasebeti var ki, bütün âzâsını ve eczasını birbirine yardım ettirir..." açıklayabilir misiniz?
Ruhun, beden üzerindeki tasarruf ve tedbiri, ALLAH’ın kainat üzerindeki tasarrufunun ve tedbirinin anlaşılmasında önemli ve somut bir temsildir. Üstat bu temsil ile, ALLAH’ın tek ve yekta olmasına karşın, milyarlarca fiil ve icraatları aynı anda ve şaşırmadan nasıl yapabildiğini akla yaklaştırmak için, ruh ve beden ilişkisini bize gösteriyor.
Ruh, insan bedeni üzerinde tam bir tasarruf sahibidir. Bedenin bütün aza ve hücrelerinin tedbir ve idaresi ruhun elindedir. Ruh milyonlarca hücre ve azaları tedbir ederken, hiç şaşırmıyor ve yanılmıyor. Bir iş bir işine mani olmuyor. Bütün bedenin azalarını birbirinin yardımına ve imdadına gönderiyor. Ruh tek ve yekta olmasına rağmen, bedenin her yerinde aynı anda hazır ve nazır olabilir. Bir aza ile ilgili iken, diğerlerini de ihmal etmez. Bir aza ya da hücre, ruhu kendi ile meşgul edip diğerlerinden alıkoyamaz. Ruh için, bedenin ayak tırnaklarını tedbir etmekle, baştaki saçları idare etmek arasında fark yoktur.
İşte mahluk olan ruh, böyle harika bir şekilde beden üzerinde tedbir ve tasarruf edebiliyor ise; mahlukattan ve maddeden münezzeh olan, sıfatları ezeli ve ebedi olan ALLAH, neden bütün kainatı tedbir ve idare edemesin(?) deyip aklı somut örnekler ile ikna ediyor. ALLAH’ın basit bir mahluku böyle olursa, ALLAH nasıl olur, düşünmek lazımdır.
Ruh, insan bedeni üzerinde tam bir tasarruf sahibidir. Bedenin bütün aza ve hücrelerinin tedbir ve idaresi ruhun elindedir. Ruh milyonlarca hücre ve azaları tedbir ederken, hiç şaşırmıyor ve yanılmıyor. Bir iş bir işine mani olmuyor. Bütün bedenin azalarını birbirinin yardımına ve imdadına gönderiyor. Ruh tek ve yekta olmasına rağmen, bedenin her yerinde aynı anda hazır ve nazır olabilir. Bir aza ile ilgili iken, diğerlerini de ihmal etmez. Bir aza ya da hücre, ruhu kendi ile meşgul edip diğerlerinden alıkoyamaz. Ruh için, bedenin ayak tırnaklarını tedbir etmekle, baştaki saçları idare etmek arasında fark yoktur.
İşte mahluk olan ruh, böyle harika bir şekilde beden üzerinde tedbir ve tasarruf edebiliyor ise; mahlukattan ve maddeden münezzeh olan, sıfatları ezeli ve ebedi olan ALLAH, neden bütün kainatı tedbir ve idare edemesin(?) deyip aklı somut örnekler ile ikna ediyor. ALLAH’ın basit bir mahluku böyle olursa, ALLAH nasıl olur, düşünmek lazımdır.
Burada temsildeki beden kainat oluyor, ruh ise ALLAH’ın kainat üzerindeki tedbir ve idaresi anlamında olan rububiyeti temsil ediyor.
önceki emailler bu bloglarda
lumiere571.blogspot.com
latahzeninnallahemeana.wordpress.com
email olarak gelmesini isteyenler
welovemuhammadsav@gmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder